טיפ מנצח לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
מהו הטיפ החשוב ביותר -
הטיפ הטוב והחשוב ביותר שאוכל לתת לך כדי להצליח ולהגיע בתוך פרק זמן קצר מאד לדירוג גבוה במנועי החיפוש המובילים ובמיוחד בגוגל (במיוחד אם מדובר באתר חדש), הוא הטיפ הבא:
השג כמה שיותר קישורים חיצוניים שיצביעו לאתר שלך, רצוי מאתרי אינטרנט איכותיים !
רשום את אתרך במנועי חיפוש ובאינדקסים !
אם האתר שלך איכותי ומכיל תוכן אמיתי ומועיל יהיה לך קל מאד להשיג קישורים !
הסבר: לכל דף המופיע באינטרנט ניתן דירוג הקובע את חשיבותו ע"י מנוע החיפוש גוגל (בהמשך נראה דרוג חשוב נוסף הנקרא אלקסה). דירוג זה של גוגל נקרא: Page Rank ((PR. הדירוג, הנע בין 0 ל- 10, קובע את חשיבותו ומיקומו של הדף בתוצאות החיפוש. הדירוג נקבע על פי ניתוח מבנה הקישורים בין הדפים השונים באינטרנט ועל פי איכותו של הדף הספציפי. הדירוג הוא פר דף ולא פר אתר.
טיב הקישורים הנכנסים -
ככל שיש יותר קישורים חיצונים נכנסים אל הדף שלך, ובמיוחד אם הקישורים נעשים:
1. מדפים איכותיים וסמכותיים בתחומם
2. מדפים בעלי PageRank גבוה שקישורים רבים מצביעים אליהם
3. מדפים הדומים בתוכנם לדף שלך
4. מדפים המכילים מעט קישורים יוצאים
5. הקישור לדף שלך הוא טקסטואלי ומכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתר שלך
6. אינך מקשר חזרה לדף המקשר אליך
7. הקישור אליך מודגש לעומת שאר הקישורים
ככל שיתמלאו יותר תנאים אלה, כך יהיה הדף שלך חשוב יותר בעיני גוגל.
מה תרוויח מקישורים נכנסים -
אם תשיג כמה שיותר קישורים חיצוניים כאלה לאתר שלך (לא מאתרים מפוקפקים כמו אתרי קזינו ופורנו), תשיג בתוך פרק זמן קצר:
* חשיפה מהירה למנוע של גוגל המבקר לעיתים קרובות יותר בדפים איכותיים בעלי PR גבוה, שקישורים רבים מצביעים אליהם, ומשם הוא מגיע לדפים המקושרים מהם. עובדה זו היא משמעותית ביותר עבור אתר חדש העשוי להמתין לביקור של גוגל מספר חודשים. בזכות הקישורים הנ"ל הוא עשוי להופיע בתוצאות של גוגל כבר לאחר מספר ימים.
* תשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש הנובע מכמות ואיכות הקישורים הנכנסים.
* תשיג דירוגי PR ואלקסה גבוהים לדף שלך.
* תשיג חשיפה מול הגולשים הרבים שיגיעו אליך מן האתרים המקשרים אליך, בנוסף לגולשים שיגיעו דרך מנועי החיפוש.
מהו דירוג האתר שלך ברגע זה -
כיצד תדע מהו ה- PR של דף מסוים וכמה קישורים מצביעים אליו?
ישנן מספר דרכים לכך:
הכנס את כתובת הדף הנבדק לאתר הבא:
http://www.microsoft-watch.org/cgi-bin/ranking.htm
(אתר נוסף למקרה הצורך: http://www.seochat.com/seo-tools/pagerank-lookup )
לדוגמא, הכנסתי את הכתובת www.ynet.co.il . קיבלתי את המסך הבא:
PageRank for www.ynet.co.il = 7 / 10
If the PR is 0, it could mean no such page in Google, or an actual PR of
The external backlink count for this page in Yahoo = 50900
link:http://www.ynet.co.il -site:www.ynet.co.il
הסבר: ה- PR של דף הבית של אתר YNET, נכון ליום הבדיקה, הוא 7 מתוך 10 (נחשב לדירוג גבוה למדי). כמו כן, בעזרת הקישור המופיע בתוצאה, שהוא שירות של אתר Yahoo, ניתן לראות שביום הבדיקה ישנם ברשת לא פחות מ- 50900 (!) קישורים המצביעים לדף הבית של אתר YNET. מספר זה של קישורים מתעדכן על בסיס יומי, כמעט. לכן, בעיני גוגל, דף הבית של YNET נחשב איכותי וחשוב במיוחד (כאילו שחשבנו אחרת ...). בדוגמא קיצונית זו, קישור מדף הבית של אתר YNET לאתר החדש שלך, יגרום לכך שתופיע תוך פרק זמן קצר במיוחד בתוצאות החיפוש של גוגל, במיקום גבוה, ותיהנה מחשיפה גדולה.
כאמור, זוהי דוגמא קיצונית אבל העיקרון ברור: יש לנסות ולהשיג כמה שיותר קישורים איכותיים לאתר שלך. מובן מאליו שישנם פרמטרים רבים נוספים המשמשים את גוגל (וגם את מנועי החיפוש האחרים) כדי לקבוע את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אך כמות ואיכות הקישורים היא הפרמטר המשמעותי ביותר, לפחות עבור גוגל (במקום השני עומדת איכות התוכן ואחריה פרמטרים נוספים? על כך בהמשך).
אפשרות נוספת כדי לראות את ה- Page Rank של כל דף שנכנסים אליו -
הורדה והתקנה של סרגל הכלים של גוגל:
http://toolbar.google.com ולאחר ההתקנה להיכנס ל- Options, לסמן את תיבת הסימון Page Rank, לאשר, לצאת לגמרי מן הדפדפן אקספלורר ולהיכנס שוב. בסרגל של גוגל תוכלו לראות את צלמית ה- PR. כאשר תניחו עליה את הסמן תוכלו לראות את הדרוג המדוייק.
כמה קישורים מצביעים לאתר שלך ברגע זה -
אתר נוסף שיסייע לך לדעת כמה קישורים מצביעים לאתר שלך הוא מנוע החיפוש של מייקרוסופט: www.live.com . הקש לדוגמא את החיפוש הבא: linkdomain:www.ynet.co.il
(בדוגמא זו נספרים כל הקישורים לאתר YNET כולו ולא רק לדף מסוים באתר).
כמו כן, היכנס לגוגל וחפש את המחרוזת: www.gidony.co.il
יתכן ויהיו הפרשים בתוצאות בין האתרים השונים המספקים את השירות שציינתי כאן, משום שכל אתר נוקט בשיטות ספירת קישורים שונות, אבל הכיוון הכללי דומה.
מהו דרוג אלקסה שלך -
כאמור, דרוג חשוב נוסף הוא הדירוג הניתן ע"י אתר www.alexa.com (יש לבחור בלשונית:
Traffic Rankings) למשל, אם נכניס לתיבת החיפוש באתר אלקסה את הכתובת www.ynet.co.il ונלחץ על Enter, תופיע השורה הבאה (נכון ליום כתיבת המאמר):
Traffic Rank for ynet.co.il: 187
כלומר, על פי אלקסה, אתר YNET נמצא במקום ה- 187 בעולם (!) מבחינת שיעור הצפייה בו, מה שמצביע על הפופולריות הרבה שלו. כאשר בדקתי, לשם השוואה, את אתר עיתון "הארץ" www.haaretz.co.il קיבלתי את המספר 1,341.
מתי ביקר גוגל לאחרונה באתר שלך -
האם אתה מסוקרן לדעת מתי לאחרונה ביקר גוגל באתר שלך?
הקש בחלון החיפוש של גוגל את הטקסט הבא?
cache:www.gidony.co.il
אם גוגל אכן ביקר באתר שלך, תראה בחלק העליון של החלון ("זהו המטמון של ...") את תאריך ושעת הביקור של גוגל באתר שלך.
אפשרות נוספת:
http://www.google.com/webmasters/sitemaps/sitestatus
שורה תחתונה וסיכום: קישורים מדפי אינטרנט בעלי פופולריות גבוהה מבטיחים ביקור מהיר של גוגל באתר שלך. אל תשכח לדאוג לאיכות התוכן כדי שכאשר גוגל יגיע לאתר שלך? יהיה לו מה לחפש שם.
כיצד להשיג קישורים נכנסים -
בקישור הבא תראה כיצד, ועד כמה קל להשיג, לרוב חינם, קישורים שיצביעו לאתר שלך:
www.gidony.co.il
ניתן ליצור קשר באימייל: davidgid@gmail.com
מהו הטיפ החשוב ביותר -
הטיפ הטוב והחשוב ביותר שאוכל לתת לך כדי להצליח ולהגיע בתוך פרק זמן קצר מאד לדירוג גבוה במנועי החיפוש המובילים ובמיוחד בגוגל (במיוחד אם מדובר באתר חדש), הוא הטיפ הבא:
השג כמה שיותר קישורים חיצוניים שיצביעו לאתר שלך, רצוי מאתרי אינטרנט איכותיים !
רשום את אתרך במנועי חיפוש ובאינדקסים !
אם האתר שלך איכותי ומכיל תוכן אמיתי ומועיל יהיה לך קל מאד להשיג קישורים !
הסבר: לכל דף המופיע באינטרנט ניתן דירוג הקובע את חשיבותו ע"י מנוע החיפוש גוגל (בהמשך נראה דרוג חשוב נוסף הנקרא אלקסה). דירוג זה של גוגל נקרא: Page Rank ((PR. הדירוג, הנע בין 0 ל- 10, קובע את חשיבותו ומיקומו של הדף בתוצאות החיפוש. הדירוג נקבע על פי ניתוח מבנה הקישורים בין הדפים השונים באינטרנט ועל פי איכותו של הדף הספציפי. הדירוג הוא פר דף ולא פר אתר.
טיב הקישורים הנכנסים -
ככל שיש יותר קישורים חיצונים נכנסים אל הדף שלך, ובמיוחד אם הקישורים נעשים:
1. מדפים איכותיים וסמכותיים בתחומם
2. מדפים בעלי PageRank גבוה שקישורים רבים מצביעים אליהם
3. מדפים הדומים בתוכנם לדף שלך
4. מדפים המכילים מעט קישורים יוצאים
5. הקישור לדף שלך הוא טקסטואלי ומכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתר שלך
6. אינך מקשר חזרה לדף המקשר אליך
7. הקישור אליך מודגש לעומת שאר הקישורים
ככל שיתמלאו יותר תנאים אלה, כך יהיה הדף שלך חשוב יותר בעיני גוגל.
מה תרוויח מקישורים נכנסים -
אם תשיג כמה שיותר קישורים חיצוניים כאלה לאתר שלך (לא מאתרים מפוקפקים כמו אתרי קזינו ופורנו), תשיג בתוך פרק זמן קצר:
* חשיפה מהירה למנוע של גוגל המבקר לעיתים קרובות יותר בדפים איכותיים בעלי PR גבוה, שקישורים רבים מצביעים אליהם, ומשם הוא מגיע לדפים המקושרים מהם. עובדה זו היא משמעותית ביותר עבור אתר חדש העשוי להמתין לביקור של גוגל מספר חודשים. בזכות הקישורים הנ"ל הוא עשוי להופיע בתוצאות של גוגל כבר לאחר מספר ימים.
* תשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש הנובע מכמות ואיכות הקישורים הנכנסים.
* תשיג דירוגי PR ואלקסה גבוהים לדף שלך.
* תשיג חשיפה מול הגולשים הרבים שיגיעו אליך מן האתרים המקשרים אליך, בנוסף לגולשים שיגיעו דרך מנועי החיפוש.
מהו דירוג האתר שלך ברגע זה -
כיצד תדע מהו ה- PR של דף מסוים וכמה קישורים מצביעים אליו?
ישנן מספר דרכים לכך:
הכנס את כתובת הדף הנבדק לאתר הבא:
http://www.microsoft-watch.org/cgi-bin/ranking.htm
(אתר נוסף למקרה הצורך: http://www.seochat.com/seo-tools/pagerank-lookup )
לדוגמא, הכנסתי את הכתובת www.ynet.co.il . קיבלתי את המסך הבא:
PageRank for www.ynet.co.il = 7 / 10
If the PR is 0, it could mean no such page in Google, or an actual PR of
The external backlink count for this page in Yahoo = 50900
link:http://www.ynet.co.il -site:www.ynet.co.il
הסבר: ה- PR של דף הבית של אתר YNET, נכון ליום הבדיקה, הוא 7 מתוך 10 (נחשב לדירוג גבוה למדי). כמו כן, בעזרת הקישור המופיע בתוצאה, שהוא שירות של אתר Yahoo, ניתן לראות שביום הבדיקה ישנם ברשת לא פחות מ- 50900 (!) קישורים המצביעים לדף הבית של אתר YNET. מספר זה של קישורים מתעדכן על בסיס יומי, כמעט. לכן, בעיני גוגל, דף הבית של YNET נחשב איכותי וחשוב במיוחד (כאילו שחשבנו אחרת ...). בדוגמא קיצונית זו, קישור מדף הבית של אתר YNET לאתר החדש שלך, יגרום לכך שתופיע תוך פרק זמן קצר במיוחד בתוצאות החיפוש של גוגל, במיקום גבוה, ותיהנה מחשיפה גדולה.
כאמור, זוהי דוגמא קיצונית אבל העיקרון ברור: יש לנסות ולהשיג כמה שיותר קישורים איכותיים לאתר שלך. מובן מאליו שישנם פרמטרים רבים נוספים המשמשים את גוגל (וגם את מנועי החיפוש האחרים) כדי לקבוע את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אך כמות ואיכות הקישורים היא הפרמטר המשמעותי ביותר, לפחות עבור גוגל (במקום השני עומדת איכות התוכן ואחריה פרמטרים נוספים? על כך בהמשך).
אפשרות נוספת כדי לראות את ה- Page Rank של כל דף שנכנסים אליו -
הורדה והתקנה של סרגל הכלים של גוגל:
http://toolbar.google.com ולאחר ההתקנה להיכנס ל- Options, לסמן את תיבת הסימון Page Rank, לאשר, לצאת לגמרי מן הדפדפן אקספלורר ולהיכנס שוב. בסרגל של גוגל תוכלו לראות את צלמית ה- PR. כאשר תניחו עליה את הסמן תוכלו לראות את הדרוג המדוייק.
כמה קישורים מצביעים לאתר שלך ברגע זה -
אתר נוסף שיסייע לך לדעת כמה קישורים מצביעים לאתר שלך הוא מנוע החיפוש של מייקרוסופט: www.live.com . הקש לדוגמא את החיפוש הבא: linkdomain:www.ynet.co.il
(בדוגמא זו נספרים כל הקישורים לאתר YNET כולו ולא רק לדף מסוים באתר).
כמו כן, היכנס לגוגל וחפש את המחרוזת: www.gidony.co.il
יתכן ויהיו הפרשים בתוצאות בין האתרים השונים המספקים את השירות שציינתי כאן, משום שכל אתר נוקט בשיטות ספירת קישורים שונות, אבל הכיוון הכללי דומה.
מהו דרוג אלקסה שלך -
כאמור, דרוג חשוב נוסף הוא הדירוג הניתן ע"י אתר www.alexa.com (יש לבחור בלשונית:
Traffic Rankings) למשל, אם נכניס לתיבת החיפוש באתר אלקסה את הכתובת www.ynet.co.il ונלחץ על Enter, תופיע השורה הבאה (נכון ליום כתיבת המאמר):
Traffic Rank for ynet.co.il: 187
כלומר, על פי אלקסה, אתר YNET נמצא במקום ה- 187 בעולם (!) מבחינת שיעור הצפייה בו, מה שמצביע על הפופולריות הרבה שלו. כאשר בדקתי, לשם השוואה, את אתר עיתון "הארץ" www.haaretz.co.il קיבלתי את המספר 1,341.
מתי ביקר גוגל לאחרונה באתר שלך -
האם אתה מסוקרן לדעת מתי לאחרונה ביקר גוגל באתר שלך?
הקש בחלון החיפוש של גוגל את הטקסט הבא?
cache:www.gidony.co.il
אם גוגל אכן ביקר באתר שלך, תראה בחלק העליון של החלון ("זהו המטמון של ...") את תאריך ושעת הביקור של גוגל באתר שלך.
אפשרות נוספת:
http://www.google.com/webmasters/sitemaps/sitestatus
שורה תחתונה וסיכום: קישורים מדפי אינטרנט בעלי פופולריות גבוהה מבטיחים ביקור מהיר של גוגל באתר שלך. אל תשכח לדאוג לאיכות התוכן כדי שכאשר גוגל יגיע לאתר שלך? יהיה לו מה לחפש שם.
כיצד להשיג קישורים נכנסים -
בקישור הבא תראה כיצד, ועד כמה קל להשיג, לרוב חינם, קישורים שיצביעו לאתר שלך:
www.gidony.co.il
ניתן ליצור קשר באימייל: davidgid@gmail.com
דוד גדעוני הוא מקדם אתרים מומחה, מנתח מערכות, מבקר איכות תוכנה ויועץ לאתרי אינטרנט.
תושב ירושלים.
ראו מידע רב ובעל ערך באתר:
קידום אתרים
תושב ירושלים.
ראו מידע רב ובעל ערך באתר:
קידום אתרים